دیجیاتو آپارات

ساخت وبلاگ
اسپیس اکس یک بار دیگر ارسال محموله ای به ایستگاه بین المللی فضایی را بر عهده گرفت

محموله بعدی ناسا برای فضانوردان اش در ایستگاه بین المللی فضایی، در تاریخ 8 آوریل (تقریبا 20 روز دیگر) توسط SpaceX ارسال خواهد شد. قرار است موشک فالکون 9 اسپیس اکس در ساعت 4:34 دقیقه بعد از ظهر به وقت فلوریدا در روز جمعه پرتاب شود.

آخرین باری که اسپیس اکس تلاش کرده بود تا محموله ای برای ایستگاه بین المللی فضایی ارسال کننند، به ماه ژوئن 2015 باز می گردد که با شکست همراه شد. تقریبا دو دقیقه پس از پرتاب بود که موشک فالکون 9 منفجر شد. پس از آن، برای مدتی اسپیس اکس پرتاب های خود را متوقف کرد اما در ماه دسامبر و پس از آن سه پرتاب موفق سبب شد تا ناسا یک بار دیگر به کمپانی تحت مدیریت ایلان ماسک اعتماد کند.

m16-025_0

براساس گفته های ایلان ماسک، این کمپانی قصد دارد پس از پرتاب موشک جدید، یک موشک دیگر را روی سطح دریا فرود آورد. ماسک و اسپیس اکس می گویند این بار شانس خوبی برای فرود موفقیت آمیز دارند. اسپیس اکس تا به حال نتوانسته موشک هایش را روی آب فرود آورد اما یک فرود موفقیت آمیز روی سطح محکم و خاکی داشته است.

اگر این اتفاق همراه با موفقیت باشد، خبرهای خوبی برای طرفداران دانش فضانوردی خواهد بود. اسپیس اکس می تواند با این قابلیت، زمان و هزینه کمتری صرف کند و با این حال بازآوری بهتری داشته باشد.

این راکت با خود محموله مهمی را به همراه دارد. علاوه بر لوازم مورد نیاز برای تحقیقات دانشمندان، یک ماژول جدید که توسط شرکت Bigelow Aerospace ساخته شده نیز روی آن قرار گرفته. این ماژول که BEAM نام دارد به ایستگاه فضایی متصل خواهد شد و سپس از هم باز می شود تا 565 فوت مکعب فضای بیشتر در اختیار فضانوردها قرار دهد.

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 364 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 21:32

ال جی قیمت ماژول های G5 را اعلام کرد

یکی از ویژگی های بارز پرچمدار جدید شرکت کره ای ال جی، طراحی ماژولار آن است که به کاربر اجازه می دهد قسمت انتهایی تلفن همراه را جدا کرده و قطعه های سخت افزاری مخصوص را به آن بیافزاید تا قدرت تلفن را از جنبه های مختلف افزایش دهد.

این قطعات که حالا تحت عنوان «ال جی و دوستان» شناخته می شوند، قرار است به صورت جداگانه فروخته شوند و هر کدام قیمتی متفاوت برای خود دارند. یکی از این دوستان G5، ماژول باتری اضافه است که با قیمت 35 دلار فروخته می شود.

اما اگر از علاقه مندان به دنیای موسیقی هستید، قطعا ماژول مخصوص Bang & Olufsen را دیده اید. این قطعه نیز با قیمت 160 دلار عرضه می شود و کیفیت صدای تلفن همراه را چند برابر بهتر می کند.

دوست داران عکاسی نیز یک ماژول در سبد خرید خود خواهند داشت. این قطعه به همراه باتری اضافه عرضه می شود و حدود 85 دلار قیمت گذاری شده است. البته توجه داشته باشید که این قیمت ها توسط ال جی کره منتشر و سپس به دلار تبدیل شده اند. بنابراین شاید قیمت در مناطق دیگر اندکی متفاوت باشد.

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 330 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 21:32

تجربه هولولنز مایکروسافت در برخی فروشگاه های Lowe’s برای طراحی دکوراسیون

مایکروسافت امروز از تازه ترین همکاری خود پیرامون هدست واقعیت افزوده ی هولولنز پرده برداشت. شرکت Lowe’s که فروشگاه های زنجیره ای دکوراسیون منزل دارد، هولولنز را به برخی از فروشگاه های منطقه ی سیاتل خود خواهد آورد و به خریداران اجازه خواهد داد با استفاده از فناوری هولوگرام به شخصی سازی آشپزخانه ی خود بپردازند.

اسکات اریکسون، مدیر بخش هولولنز شرکت مایکروسافت، در مطلبی نوشت: «لوییز برای نشان دادن طرح های متنوع خود برای طراحی اجزای مختلف آشپزخانه در حال استفاده از هولولنز به شکلی تعاملی است که از لحاظ بصری غنای بالایی دارد. مشتریان این شرکت قادر خواهند بود نمای هولوگرافیک یک آشپزخانه ی کاملاً جدید را تجربه کنند، بلافاصله طرح ها و گزینه های مختلف را تغییر دهند و به راحتی طراحی خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند».

به نوشته ی اریکسون، بعد از اجرای آزمایشی این طرح در سیاتل، فروشگاه های لوییز در رالای، در ایالت کارولینای شمالی نیز به هولولنز مجهز خواهند شد.

این همکاری از آن جهت جالب توجه است که به مردم عادی اجازه خواهد داد هولولنز را امتحان کنند. مایکروسافت پیش از این از همکاری خود با دانشگاه Case Weste Reserve و کلینیک کلیولند برای کمک به یادگیری دانشجویان پرده برداشته بود. این شرکت به فضانوردان ناسا نیز اجازه ی دسترسی به هولولنز را داده است. مایکروسافت با شرکت Autodesk نیز پیرامون طراحی محصول سه بعدی در حال همکاری است، که می تواند هولولنز را به ابزاری برای طراحان صنعتی تبدیل کند. اما در فروشگاه های لوییز، «هر کسی» قادر خواهد بود با آن کار کند.

این می تواند مثال خوبی باشد از تناسب واقعیت افزوده با فروشگاه های خرده فروشی. واقعیت مجازی بر خلاف واقعیت افزوده، شما را از محیطی که در آن قرار دارید به کلی جدا می کند. اما فناوری واقعیت افزوده مثل کاری که هولولنز انجام می دهد، به افراد اجازه خواهد داد به آنچه که اطراف خود می بینند چیزهایی اضافه کنند. این فناوری در تغییر دکوراسیون منزل نیز می تواند مفید واقع شود.

اریکسون در مطلب خود نوشته است: «فناوری هولوگرام می تواند به شما امکان دهد بدون دستکاری فیزیکی در فضای منزل خود، دکوراسیون تازه را روی آن ببینید. با این فناوری می توانید طرح جدید آشپزخانه ی خود را در همان فضای قبلی مشاهده کنید، یا گزینه های مختلف را برای تغییر دکوراسیون کامل اتاق پذیرایی تان مد نظر قرار دهید؛ بدون اینکه حتی پایتان را از منزل بیرون گذاشته باشید».

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 282 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 21:32

ال جی قرار است تلویزیون های گران قیمت Bang & Olufsen را بسازد

حتی اگر عاشق طراحی های شرکت دانمارکی Bang & Olufsen هم باشیم، قیمت 8 هزار دلاری برای تلویزیون 55 اینچ 4K این شرکت اندکی غیر عقلانی به نظر می رسد. یک تلویزیون قدرتمند OLED از کمپانی ال جی با همین ابعاد در حدود 3 هزار دلار ارزش دارد و پرداخت 5 هزار دلار بیشتر واقعا به دور از منطق است.

شاید Bang & Olufsen هم سر عقل آمده باشد و متوجه این تفاوت قیمت فاحش شده که می خواهد با همکاری LG Electronics یک جدید بسازد. با توجه به پیشتازی ال جی در زمینه تولید تلویزیون، این همکاری می تواند به نفع هر دو کمپانی باشد.

از این طریق، Bang & Olufsen می تواند زبان طراحی و آکوستیک خود را حفظ کند اما پروسه تولید را به دوش ال جی بگذارد و 150 میلیون کرون معادل 23 میلیون دلار طی سه سال ذخیره کند.

مدیرعامل این شرکت در گفتگو با بلومبرگ می گوید: «ما طی پروسه تولید و ساخت تلویزیون ها مبالغ هنگفتی را از دست می دادیم چون خرده ساز بودیم. ما سالانه 30 هزار تلویزیون می سازیم در حالی که ال جی 40 میلیون واحد تولید دارد.»

کمپانی 90 ساله Bang & Olufsen طی سه سال اخیر در کسب سود بسیار ضعیف عمل کرده و در ماه نوامبر بود که خبر از خریداری شدن شان توسط کمپانی دیگری شنیده می شد. گویا هنوز صحبت ها ادامه دارد اما قراردادی منعقد نشده.

با این حال، طی سال گذشته، این شرکت دانمارکی محصولات متنوعی از جمله اسپیکر وای فای و اسپیکر بلوتوث جدید خود را معرفی کرد. هنوز در مورد تلویزیونی که قرار است ال جی برای Bang & Olufsen بسازد اطلاعاتی در دسترس نیست.

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 301 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 19:20

کپی متن از درون کلیه اپلیکیشن های اندروید با Universal Copy

احتمالا برایتان پیش آمده که خواستید متنی را از درون یک اپلیکیشن برای استفاده در جایی دیگر کپی کنید، اما موفق نشده اید تا از طریق نگه داشتن انگشت روی متن، به گزینه کپی دسترسی داشته باشید.

اپ Universal Copy این مشکل را از سر راهتان برداشته. با نصب آن دیگر به گزینه کپی/پیست پیش فرض اندروید محدود نیستید، بلکه می توانید کلیه نوشته ها از درون اپلیکیشن ها را در کلیپ بورد کپی کنید.

11

حتما می دانید که یکی از محدودیت های عجیب و احمقانه اینستاگرام این است که نمی توان از محیطش به کپی کردن متن ها پرداخت. Universal Copy کاربرد واقعی اش را در همین شرایط نشان می دهد؛ زمانی که در حالت عادی قادر به کپی کردن نوشته ها در کلیپ بورد نیستید.

با نصب این اپ و فعال نمودن حالت Universal Copy، از این پس می توانید نوشته های تمام اپلیکیشن ها از جمله فیسبوک، اینستاگرام، یوتوب و هر اپ دیگری که امکان کپی متن هایش در حالت عادی میسر نیست را در کلیپ بورد ذخیره کرده تا برای استفاده از آنها دیگر نیازی به گرفتن اسکرین شات یا تایپ دستی نداشته باشید.

Universal Copy کاملا رایگان است، و می توانید همین حالا آن را از گوگل پلی استور دانلود کنید.

Universal Copy
  • Universal Copy
  • قیمت : رایگان
  • سازنده : Camel Corporation
  • سیستم عامل : اندروید
  • حجم : 0.9 مگابایت

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 261 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 19:20

بر اساس رده بندی DxOMark گلکسی اس ۷ اج بهترین دوربین موبایل را در خود جای داده

ظاهراً‌ یکبار دیگر نوبت به تلفن های هوشمند سامسونگ رسیده تا در رده بندی DxOMark جایگاهی برتر را به دست آورند. در همین راستا گلکسی اس ۷ اج حالا موفق شده تاج پیشتازی را از روی سر گلکسی اس ۶ اج و اکسپریا زد ۵ برباید و با کسب ۸۸ امتیاز صاحب عنوان اسمارت فون دارای بهترین دوربین گردد.

دستگاه مورد اشاره در هر دو زمینه ی ثبت تصویر و ضبط ویدئو به امتیاز ۸۸ دست یافته؛ عددی که تا به امروز بی سابقه بوده است. منتقدین DxOMark کهکشانی جدید و دارای پسوند اج سامسونگ را مورد ستایش قرار داده اند و بر این باور هستند اکسپوژر عالی و کنتراست مطلوب دوربین این دیوایس سبب شده تا به گزینه ای فوق العاده برای عکاسی از مناظر بدل شود.

ناگفته نماند گلکسی اس ۷ اج، در بحث فوکوس خودکار بیشترین امتیاز، یعنی ۹۴ را به خود تخصیص داده، که این مسئله به یقین ناشی از فناوری فوکوس خودکار دوآل پیکسل به کار رفته در دوربین این محصول است.

همچنین پرچمدار تازه وارد شرکت کره ای در زمینه به نمایش کشیدن بافت ها امتیاز ۹۱ را به دست آورده و در رابطه با سطح نویز هم به امتیاز ۸۹ دست یافته. DxOMark خاطر نشان می سازد کارایی فلش دستگاه هم کاملاً پیشرفت کرده و به سطحی عالی نزدیک شده.

البته در کنار همه ی این محاسن ضعف هایی هم وجود دارند. برای مثال تصاویری که تحت نور تنگستن گرفته شوند قدری به زردی گرایش پیدا می کنند و در صحنه هایی که از HDR استفاده گردد خطاهایی در ثبت قسمت های روشن یا همان های لایت های عکس به چشم می خورد.

در مبحث ویدئو نیز دوربین اس ۷ اج به خاطر فوکوس خودکار عالی، لرزشگیری مناسب و سطح نویز پایین مورد تحسین قرار دارد. فهرست کامل امتیازهای به دست آمده را می توانید در پایین ملاحظه نمایید:

samsung-galaxy-s7-dxomark-camera-840x362

اگر از آنچه که در بالا آمده گذر کنیم، نکته ی دیگری وجود دارد که جلب توجه می کند؛ در جدول رده بندی DxOMark از ۵ جایگاه اول تنها یکی نصیب اکسپریا زد ۵ شده و چهار تای دیگر در اختیار غول کره ای دنیای تکنولوژی، یعنی سامسونگ قرار دارند. ضمناً آیفون ۶ اس پلاس نیز در رده ی ششم ایستاده است.

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 325 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 19:20

پتنت جدید سامسونگ به نمایشگرهایی که طویل می شوند اشاره دارد

سامسونگ در زمینه فناوری نمایشگرها، پیوسته پیشتاز بوده و پتنت های جدید نیز حکایت از آینده ای روشن دارند. این حق اختراع که اخیرا به ثبت رسیده است، تلفن همراه یا دستگاهی را نشان می دهد که نمایشگر آن قابلیت طویل شدن را دارا است.

علاوه بر اینکه نمایشگر حالتی خمیده دارد، گویا بخشی از آن نیز پنهان شده و اگر کاربر متمایل باشد، می تواند آن را تغییر دهد. در حقیقت، نمایشگر در حالتی ریلی شکل، به دور تلفن پیچیده شده تا دستگاه جای کمتری را اشغال کند.

Samsung-foldable-device-patent-2

سامسونگ معمولا تکنولوژی های جدید خود را روی دستگاه های متنوعی تست می کند تا ببیند چه بازخوردی از سوی مخاطبان می گیرد. برای مثال تلفن هایی نظیر Galaxy Round به مقداری محدود در کره جنوبی فروخته شدند. بسیاری دیگر از پتنت ها هم هیچگاه به مرحله ای نمی رسند که روی محصولی تست شوند.

این پتنت هم اگرچه کمی دور از انتظار به نظر می رسد اما می تواند آینده جالبی برای تلفن های همراه رقم بزند و ظاهر آن ها را با تغییری اساسی همراه سازد. شاید در گلکسی نوت بعدی و شاید هم هیچوقت چنین طرحی را نبینیم.

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 269 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 17:17

فیسبوک مسنجر iOS و اندروید از یک بازی بسکتبال مخفی برخوردار است

این فصل از سال، تقریبا تمام مردم آمریکا در تب و تاب رقابت های بسکتبال هستند. از طرفی مسابقات March Madness آغاز شده و از طرف دیگر در آستانه شروع فصل جدید رقابت های NBA و رویارویی مدعیان قهرمانی قرار داریم.

فیسبوک نیز با توجه به همین موضوع، با ارائه یک بازی بسکتبال مخفی در اپلیکیشن محبوب پیام رسانش تلاش کرده تا شور و حال حاکم بر این فضا را دو چندان کند.

پس از بازی شطرنج در فیسبوک مسنجر، این دومین عنوان بازیست که به این اپلیکیشن پیام رسان آمده. برای فعال شدن آن در ابتدا لازم است که با یک مخاطب گفتگویی را آغاز کنید. سپس وارد کیبورد اموجی ها شده، آیتم توپ بسکتبال را انتخاب و در نهایت گزینه ارسال را بفشارید.

وقتی که توپ بسکتبال روی صفحه گفتگو ظاهر شد، حالا با اشاره بر آن می توانید بازی تان را آغاز نمایید. باید توپ را بگیرید و با سوایپ به درون حلقه بیندازید، و هدف از بازی این است که پشت سر هم بیشترین پرتاب های صحیح را داشته باشید.

این بازی را می توانید هم در نسخه iOS و هم در نسخه اندروید فیسبوک مسنجر تجربه کنید.

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 311 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 17:17

آلکاتل در کنار پرچمدار بعدی تحت ویندوز موبایل خود از Idol 4 Mini نیز پرده بر خواهد داشت

اگر چه آلکاتل هنوز به صورت رسمی وجود تلفن هوشمند Idol 4 Pro را تائید نکرده، ولی از ظواهر امر اینطور بر می آید که به زودی شاهد رونمایی این محصول خواهیم بود.

در همین راستا و بر طبق گزارشی که سایت «Venture Beat» منتشر نموده، اسمارت فون مورد اشاره به تنهایی به بازار نخواهد آمد و به همراه آن از موبایل دیگری با نام Idol 4 Mini نیز پرده برداری خواهد شد. بد نیست یادآور شویم که منابع خبری می گویند Idol 4 Pro دیوایسی قدرتمند و بر مبنای ویندوز ۱۰ موبایل خواهد بود، ولی دیگر دستگاه یا همان Idol 4 Mini اندروید ۶.۰ مارشملو را اجرا خواهد کرد.

همانگونه که قبلاً نیز شنیده بودیم، اسمارت فون بعدی آلکاتل و مبتنی بر پلتفرم مایکروسافت، فریمی فلزی به همراه نمایشگری ۵.۵ اینچی از نوع AMOLED خواهد داشت. بسیاری این تلفن هوشمند را نمونه ی مشابه Idol 4S می دانند که بر مبنای اندروید توسعه یافته و البته یکی از تفاوت های آنها در این است که دستگاه تحت پلتفرم گوگل نمایشگری QHD دارد ولی موبایل جدید و مورد بحث صفحه نمایشی تمام HD خواهد داشت که این امر می تواند سبب افزایش کارایی باتری شود.

اگر از بحث نمایشگر گذر کنیم، آلکاتل ترجیح داده پرچمدار ویندوزی اش را به اسنپدراگون ۸۲۰ مجهز نماید و از دیگر ویژگی های اصلی آن هم می توان به ۴ گیگابایت حافظه ی رم، ۶۴ گیگابایت حافظه ی داخلی، باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، حسگر اثر انگشت، دوربین اصلی ۲۱ مگاپیکسلی و دوربین جلویی ۸ مگاپیکسلی به همراه فلش LED اشاره داشت.

این موبایل از ویژگی Continuum نیز پشتیبانی به عمل خواهد آورد و پس از HP Elite X3 دومین پرچمدار تحت ویندوز ۱۰ موبایل محسوب می شود که بناست در ۲۰۱۶ و توسط شرکتی غیر از مایکروسافت راهی بازار گردد.

اما Idol 4 Mini، دستگاهی که امروز وجودش رسانه ای شده، از نمایشگری ۵ اینچی با رزولوشن ۷۲۰p بهره مند است و حدس زده می شود به یکی از دو چیپست چهار هسته ای MT6738 و یا هشت هسته ای MT6750 از مدیاتک تجهیز گشته باشد.

حسگر اثر انگشت این دستگاه در بخش جلویی و در درون دکمه ی هوم جای گرفته و دوربین ۵ مگاپیکسلی جلویی، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اصلی و باتری ۲۴۰۰ میلی آمپر ساعتی از دیگر مشخصه های سخت افزاری اش محسوب می شوند.

در پایان هم ذکر می گردد آلکاتل می خواهد تلفن هوشمند مذکور را در چند نسخه ی مشابه که یک الی سه گیگابایت حافظه ی رم و ۸ الی ۳۲ گیگابایت حافظه ی داخلی دارند راهی بازار سازد.

Alcatel Idol 4 Pro

Alcatel-Idol-4-Pro (1)-w600

Alcatel-Idol-4-Pro-w600

Alcatel Idol 4 Mini

Alcatel-Idol-4-Mini-w600

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 303 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 17:17

دیجیاتوتلفن هوشمند ZTE A2017 در پایگاه داده GFXBench رویت شد؛‌ آیا ZTE Axon 2 در راه است؟اپلیکیشن Google Maps اندروید با اضافه شدن استیکرهایی ویژه به روز شدریاست موتورولا از سمت خود استعفا داد

http://digiato.com زندگی با تکنولوژی Sat, 19 Mar 2016 10:00:23 +0000 fa-IR hourly 1 http://digiato.com/article/2016/03/19/%d8%aa%d9%84%d9%81%d9%86-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-zte-a2017-%d8%af%d8%b1-%d9%be%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%87-gfxbench-%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%aa-%d8%b4%d8%af%d8%9b/ http://digiato.com/article/2016/03/19/%d8%aa%d9%84%d9%81%d9%86-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-zte-a2017-%d8%af%d8%b1-%d9%be%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%87-gfxbench-%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%aa-%d8%b4%d8%af%d8%9b/#respond Sat, 19 Mar 2016 10:00:23 +0000 http://digiato.com/?post_type=digi_posts&p=115266 شواهد حکایت از آن دارند که یک تلفن هوشمند جدید و قدرتمند از ZTE در حال آماده سازی است. این دستگاه که فعلاً نام ZTE A2017 را یدک می کشد به تازگی در پایگاه داده ی ابزار بنچ مارک گیری GFXBench حضور به هم رسانده و...

The post تلفن هوشمند ZTE A2017 در پایگاه داده GFXBench رویت شد؛‌ آیا ZTE Axon 2 در راه است؟ appeared first on دیجیاتو.

]]>

شواهد حکایت از آن دارند که یک تلفن هوشمند جدید و قدرتمند از ZTE در حال آماده سازی است. این دستگاه که فعلاً نام ZTE A2017 را یدک می کشد به تازگی در پایگاه داده ی ابزار بنچ مارک گیری GFXBench حضور به هم رسانده و به این ترتیب برخی از اطلاعات آن در این دیتا بیس به ثبت رسیده اند.

موبایل پرچمدار مورد بحث نمایشگری ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسلی دارد و در درون خود چیپست چهار هسته ای اسنپدراگون ۸۲۰ -با فرکانس کاری ۲.۱ گیگاهرتز- را جای داده. ناگفته نماند پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۳۰ نیز یاری رسان این سیستم-روی-چیپ محسوب می شود.

ZTE A2017 از ۴ گیگابایت حافظه ی رم به همراه ۶۴ گیگابایت حافظه ی داخلی بهره مند خواهد بود، که البته از این میزان حافظه ی داخلی ۵۱ گیگابایت آن در اختیار کاربر قرار خواهد داشت.

دوربین ۲۱ مگاپیکسلی اسمارت فون یاد شده قادر به تهیه ویدئوهای 4K‌ خواهد بود و در بخش جلویی هم دوربینی با کیفیت ۸ مگاپیکسل تعبیه شده که اجازه خواهد داد سلفی هایی با کیفیت و مطلوب را به ثبت برسانید. ضمناً می بایست خاطر نشان سازیم که این دیوایس اندروید ۶.۰.۱ را اجرا خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست چینی ها چه زمان قصد دارند از دستگاه مورد اشاره در بالا رونمایی به عمل آورده و چه هنگام آن را راهی بازار سازند، ولی بر حسب شواهد موجود می توان انتظار داشت که فروش ZTE A2017 به سرزمین اژدهای سرخ محدود نشده و شاهد حضورش در سایر بازارهای مهم تر جهان از جمله بازار ایالات متحده نیز باشیم.

ze

The post تلفن هوشمند ZTE A2017 در پایگاه داده GFXBench رویت شد؛‌ آیا ZTE Axon 2 در راه است؟ appeared first on دیجیاتو.

]]> http://digiato.com/article/2016/03/19/%d8%aa%d9%84%d9%81%d9%86-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-zte-a2017-%d8%af%d8%b1-%d9%be%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%87-gfxbench-%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%aa-%d8%b4%d8%af%d8%9b/feed/ 0 http://digiato.com/article/2016/03/19/%d8%a7%d9%be%d9%84%db%8c%da%a9%db%8c%d8%b4%d9%86-google-maps-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%b6%d8%a7%d9%81%d9%87-%d8%b4%d8%af%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c%da%a9/ http://digiato.com/article/2016/03/19/%d8%a7%d9%be%d9%84%db%8c%da%a9%db%8c%d8%b4%d9%86-google-maps-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%b6%d8%a7%d9%81%d9%87-%d8%b4%d8%af%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c%da%a9/#respond Sat, 19 Mar 2016 09:45:24 +0000 http://digiato.com/?post_type=digi_posts&p=115234 اپلیکیشن نقشه پرطرفدار گوگل، امروز با قابلیتی به روز رسانی شده که تجربه کار با آن را لذت بخش تر از همیشه می کند. از این به بعد در Google Maps می توانید برای لوکیشن هایی مثل خانه، محل کار و … که روی نقشه...

The post اپلیکیشن Google Maps اندروید با اضافه شدن استیکرهایی ویژه به روز شد appeared first on دیجیاتو.

]]>

اپلیکیشن نقشه پرطرفدار گوگل، امروز با قابلیتی به روز رسانی شده که تجربه کار با آن را لذت بخش تر از همیشه می کند. از این به بعد در Google Maps می توانید برای لوکیشن هایی مثل خانه، محل کار و … که روی نقشه علامت گذاری شده، استیکرهای کارتونی در نظر بگیرید.

هدف از اضافه شدن این استیکرها مطمئنا تشویق کاربران به تگ کردن نقاطی که برایشان اهمیت دارد روی نقشه های گوگل بوده. با ذخیره کردن این نقاط، راحت تر و سریع تر از همیشه می توانید به اطلاعاتی مثل وضعیت لحظه ای ترافیک و حمل و نقل عمومی در اطراف آنها دسترسی داشته باشید.

البته استیکرهای جدید گوگل مپس تنها محدود به خانه و محل کار نیستند، بلکه برای نقاط مختلفی همچون باشگاه ورزشی، رستوران ها، خانه دوستان و دیگر موارد هم می توانید استیکر مناسبی در مجموعه استیکرهای جدید گوگل مپس پیدا کنید.

باید اعتراف کرد که استفاده از یک ستاره معمولی برای علامت گذاری نقاط در نقشه گوگل، دیگر کمی قدیمی و خسته کننده شده بود. با این استیکرهای جدید، می توان نقاط محبوب روی نقشه را با سرعت بیشتری از یکدیگر تشخیص داد که همین می تواند تأثیر بسزایی در ارتقای تجربه کاربری گوگل مپس داشته باشد.

The post اپلیکیشن Google Maps اندروید با اضافه شدن استیکرهایی ویژه به روز شد appeared first on دیجیاتو.

]]> http://digiato.com/article/2016/03/19/%d8%a7%d9%be%d9%84%db%8c%da%a9%db%8c%d8%b4%d9%86-google-maps-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%b6%d8%a7%d9%81%d9%87-%d8%b4%d8%af%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c%da%a9/feed/ 0 http://digiato.com/article/2016/03/19/%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%b3%d8%aa-%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1%d9%88%d9%84%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%d8%b3%d9%85%d8%aa-%d8%ae%d9%88%d8%af-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b9%d9%81%d8%a7-%d8%af%d8%a7%d8%af/ http://digiato.com/article/2016/03/19/%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%b3%d8%aa-%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1%d9%88%d9%84%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%d8%b3%d9%85%d8%aa-%d8%ae%d9%88%d8%af-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b9%d9%81%d8%a7-%d8%af%d8%a7%d8%af/#respond Sat, 19 Mar 2016 09:30:19 +0000 http://digiato.com/?post_type=digi_posts&p=115222 در حین تغییرات سازمانی پیش رو در کمپانی موتورولا، ریک اوسترلو، ریاست شرکت از سمت خود استعفا داد. طی مدت اخیر، بخش های مختلف شرکت دستخوش تغییراتی شده اند تا موتورولا به درستی در چارچوب تجاری خود به فعالیت اش ادامه دهد. لنوو قصد دارد...

The post ریاست موتورولا از سمت خود استعفا داد appeared first on دیجیاتو.

]]>

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 185 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 16:12

ارسال رایگان کارت پوستال، هدیه ای به تمامی کاربران تلگرام [رپورتاژ‌ آگهی]

فروشگاه اینترنتی بامیلو به مناسبت فرا رسیدن سال نو برای همه‌ ی کاربران تلگرام یک هدیه هیجان انگیز، یعنی یک روبات ویژه تدارک دیده است.

این روبات به شما اجازه میدهد که به دوستان خود کارت پستال عید هدیه بدهید، ولی نکته قابل توجه در مورد این روبات که آن را از بقیه متمایز کرده است، امکان شخصی سازی اش به حساب می آید که افراد را قادر می سازد تا متن دلخواه خودشان را روی کارت بنویسند.

برای کار با روبات کافیست وارد ربات تلگرام ساخت کارت تبریک شوید و دکمه Start را بزنید و از بین طرح‌های متنوع گزینه ای را انتخاب و متن اختصاصی خودتان را به طرح reply کنید تا یک کارت تبریک زیبا برای شما ساخته شود و متن تان هم داخل عکس قرار گیرد.

لینک ربات ساخت کارت تبریک: http://telegram.me/BMLBot

آی دی روبات در تلگرام @BMLBot

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 295 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 14:41

تصاویری که خبر از افزایش ظرفیت باتری آیفون ۷ می دهند

اگر به خاطر داشته باشید ماه پیش رندری از آیفون ۷ رسانه ای شد که نشان می داد بخش پشتی این دستگاه از جنس سرامیک خواهد بود. امروز و در همین راستا نیز اخباری منتشر گشته که مجدداً تائید کننده ی این موضوع هستند.

در سال های پیش HTC One S یکی از تلفن های هوشمندی به حساب می آمد که به سراغ بدنه ای مشابه رفته بود و البته به کار گیری این بدنه مشکلات خاصی را نیز در پی داشت، ولی به یقین این احتمال وجود دارد که از ۲۰۱۲ تا به اکنون، با پیشرفت تکنولوژی مسائل مذکور نیز به نحوی برطرف شده باشند.

در کنار آنچه در بالا آمد، تصاویر تازه ای هم وجود دارند و باتری هایی را به نمایش گذاشته اند که قرار است نسل بعدی آیفون های اپل را قدرت ببخشند. ظرفیت این باتری ها ۷.۰۴ وات ساعت محسوب می شود و حکایت از افزایشی ۶.۵ درصدی نسبت به پیل ۶.۶۱ وات ساعتی آیفون ۶ اس دارند.

ناگفته نماند بدون آگاهی از میزان ولتاژ یک باتری نمی توانیم در مورد گنجایش آن بر حسب میلی آمپر ساعت سخن بگوییم، ولی مطابق روال معمول نمونه ای که وات ساعت بیشتری دارد به احتمال زیاد ظرفیت اش هم زیادتر خواهد بود.

بد نیست یادآور شویم کارشناسان می گویند یکی از دلایل اصلی که اپل جک ۳.۵ میلیمتری هدفون را از آیفون ۷ و ۷ پلاس کنار گذاشته، این است که بتواند باتری بزرگتر را در این تلفن های هوشمند به کار بندد.

به این ترتیب در صورتیکه این تصاویر صحت داشته باشند، نسل بعدی تلفن های هوشمند ساخته شده توسط اهالی کوپرتینو با هر بار شارژ‌ مدت زمان بیشتری را روشن خواهند ماند و کاربران آنها تجربه ی بهتری را از محصول به دست خواهند آورد.

battery2

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 258 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 14:41

باندل 500 دلاری PlayStation VR معرفی شد

سونی هفته گذشته از قیمت و تاریخ عرضه پلی استیشن وی آر، هدست واقعیت مجازی وابسته به پلی استیشن 4 پرده برداشت. این دستگاه به تنهایی 400 دلار قیمت خواهد داشت اما اگر می خواهید از آن استفاده کنید، باید حتما یک دوربین پلی استیشن هم داشته باشید.

این یعنی قیمت بسته کامل پلی استیشن وی آر کمی بیشتر از 400 دلار خواهد بود. اما سونی حالا بسته ای محدود را پیشنهاد داده که علی رغم بر محتویات قابل توجه، قیمت مناسبی دارد. این بسته شامل موارد زیر خواهد بود:

  • هدست پلی استیشن وی آر
  • کابل های پلی استیشن وی آر
  • هدفون های استریو
  • دیسک دموهای پلی استیشن وی آر
  • دوربین پلی استیشن
  • 2 کنترلر حرکتی Move
  • دیسک بازی PlayStation VR World

این بسته در آمریکا با قیمت 500 و در کانادا 700 دلار فروخته می شود. اما سونی گفته که اگر نتوانستید سری اول این محصول را خریداری کنید، در تابستان باز هم باندل های بیشتری برای پیش-خرید قرار می گیرد تا از داشتن پلی استیشن وی آر در اکتبر سال جاری مطمئن باشید. در پی معرفی پلی استیشن وی آر، میزان فروش دوربین ها در آمازون 975 درصد و فروش Move، کنترلر حرکتی کنسول 305 درصد افزایش یافت.

باندل اصلی پلی استیشن وی آر بدون دوربین، 400 دلار آمریکا و 550 دلار کانادا قیمت دارد. شوهی یوشیدا، مدیر بخش سرگرمی های سونی در کنفرانس توسعه دهندگان امسال گفت که بر اساس هر منطقه باندل های متنوعی ارائه خواهد شد. بنابراین باید منتظر ماند و باندل های بیشتری را برای خرید بررسی کرد. بسیاری از کاربران پلی استیشن 4 در حال حاضر کمرا و Move را دارند، بنابراین شاید این باندل چندان مطابق میل شان نباشد اما عمده دارندگان پلی استیشن 4 که از داشتن دو محصول نام برده بی بهره اند، قطعا این باندل را ارزشمند می یابند.

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 311 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 14:41

قیمت آیپد پرو ۹.۷ اینچی اپل از آیپد ایر ۲ بیشتر خواهد بود

انتظار می رود اپل در رویداد روز دوشنبه ی خود از آیفون SE یا همان موبایل جدیدش رونمایی کند. این شرکت ساکن کوپرتینو در کنار این تلفن هوشمند تازه، به نظر برای معرفی آیپد جدید 9.7 اینچی اش نیز آمادگی دارد. به نقل از گزارش های متعدد، انتظار می رود نسل آینده ی آیپد مثل آیپد پرو اپل ویژگی های شاخصی داشته باشد. محصول جدید با اینکه تحت عنوان آیپد ایر ۳ معروف شده است، احتمالاً تحت نام آیپد پرو معرفی شود و به نظر می رسد در راستای مشخصات قدرتمند خود، قیمت آن نیز از ۵۰۰ دلار فراتر رود.

تا به حال هیچ آیپد ۹.۷ اینچی قیمت پایه ای بیشتر از ۴۹۹ دلار نداشته است، اما به گفته ی 9to5Mac، اپل با استفاده از اعتبار عنوان Pro، این قیمت پایه را توجیه خواهد کرد. به علاوه، گزارش مذکور به طور ضمنی حاکی از آن است که اپل محصول پایه ی خود را به جای حافظه ی ۱۶ گیگ، با حداقل ۳۲ گیگ حافظه عرضه خواهد کرد.

این تصمیم برای افزایش حداقل حافظه، با در نظر گرفتن قابلیت ضبط ویدیوی 4K دوربین پشتی منطقی به نظر می رسد. نگهداری ویدیوهایی که با رزلوشنی در این حد بالا ضبط می شوند به صورت طبیعی به فضای بیشتری نیاز خواهد داشت، و به همین دلیل، اپل نسخه ای ۱۲۸ گیگابایتی نیز برای آیپد پرو ۹.۷ اینچی خود عرضه خواهد کرد. بر اساس این خبر، محصول جدید اپل قرار نیست جای آیپد ایر ۲ را بگیرد؛ آیپد ایر ۲ کماکان با قیمت پایه ۴۹۹ دلار به حضور خود در بازار ادامه خواهد داد.

همانگونه که زیاد درباره اش صحبت شده، آیپد پرو ۹.۷ اینچی مذکور از پردازنده ی A9X اپل بهره خواهد برد و از قلم اپل نیز پشتیبانی خواهد کرد. مثل آیپد پرو سایز بزرگ، برای پشتیبانی از صفحه کلید هوشمند این شرکت به نام Smart Keyboard یک Smart Connector نیز روی آن تعبیه شده که ظاهراً برای هماهنگی با مدل جدید اندازه اش کمی کوچک شده است.

رویداد اپل قرار است همین دوشنبه برگزار شود، که تا آن زمان، هم در مورد آیپد جدید و هم آیفون اسرارآمیز SE همه چیز روشن خواهد شد. مثل همیشه، تمام اخبار جدید این رویداد نیز در دیجیاتو پوشش داده خواهند شد؛ پس با دیجیاتو همراه باشید.

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 222 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 13:41

توئیتر محدودیت ۱۴۰ کاراکتری خود را حفظ می کند

جک دورسی، مدیرعامل توئیتر به مناسبت دهمین سالگرد فعالیت این شرکت، روز جمعه در برنامه ای تلویزیونی حضور پیدا کرد. دورسی در مقابل مجری این برنامه تأیید کرد محدودیت ۱۴۰ کاراکتری توئیتر کماکان پابرجا خواهد بود و آنگونه که قبلاً پیشنهاد داده بود به ۱۰۰۰۰ کاراکتر تبدیل نخواهد شد. دورسی گفت: «این محدودیت پابرجا خواهد بود. محدودیت ۱۴۰ کاراکتری برای ما محدودیت خوبی است؛ چرا که باعث حفظ اختصار کلام در لحظه می شود». البته دورسی یک بار دیگر نیز درست چند روز پیش از ارائه ی تایم لاین الگوریتمی جدیدی که اکنون در اختیار همه قرار گرفته، گفته بود توئیتر هیچ برنامه ای برای تغییر نظم تایم لاین خود طی هفته ی آتی نداشته است.

مدیرعامل توئیتر یک بار دیگر بر موضع این شرکت درباره ی برقراری تعادل حقوق کاربران بر اساس متمم اول قانون اساسی آمریکا از طریق کنترل کردن مزاحمت ها تأکید کرد؛ چیزی که منتقدان مدت هاست به خاطرش توئیتر را سرزنش می کنند. دورسی در این برنامه ی تلویزیونی به لائور گفت: «توئیتر همیشه امکان کنترل را در اختیار کاربران خود قرار داده است. کاربران می توانند هر کسی که خودشان می خواهند را دنبال کنند و وظیفه ی ما این است که مطمئن شویم آنها هر آن چیزی که برایشان اهمیت دارد را می بینند. توئیت هایی وجود دارند که ترویج کننده ی خشونت هستند، که این بر خلاف شرایط و ضوابط خدمت رسانی ماست. امکان بلاک کردن و یا بی صدا کردن دیگران به همین دلیل در اختیار کاربران قرار گرفته است».

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 249 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 13:41

سونی در حال ساخت پلی استیشن 4 با قابلیت اجرای بازی های 4K است [شایعه]

بنا به اخباری که به دست وبسایت کوتاکو رسیده است، سونی در حال ساخت یک پلی استیشن 4 با قابلیت اجرای بازی ها به صورت 4K است. گویا یک توسعه دهنده بازی که نام وی برده نشده، در گفتگو با کوتاکو طی کنفرانس بازی سازان، این مسئله را مطرح کرده است.

کنسولی که پلی استیشن 4.5 لقب گرفته، قدرت گرافیکی بالاتری نسبت به کنسول های فعلی دارد و هنوز در دست تولید است. انتظار می رود که قدرت پردازشی این کنسول به قدری بالا باشد که علاوه بر نمایش تصاویر 4K، امکان افزایش کیفیت بازی های پلی استیشن وی آر را هم ممکن شود.

دیگر خبرنگاران و نویسندگان وبسایت کوتاکو هم این خبر را از منابع دیگر شنیده اند و برخی از واژه «مبهم» برای تفسیر اطلاعات استفاده کرده اند، در حالی که دیگران می گویند گویا سونی فقط قصد آزمون و خطا دارد و قرار نیست لزوما امسال کنسول جدیدی با نام پلی استیشن 4.5 عرضه کند.

در حال حاضر، پلی استیشن 4 حداکثر توانایی اجرای بازی ها در حالت 1920 در 1080 را دارد در حالی که 4K به معنی 4096 در 2160 است. رسیدن به این رزولوشن برای بازی های ویدیویی قطعا نیازمند سخت افزاری قدرتمند است. با این حال، همین کنسول قابلیت نمایش ویدیوهای 4K را دارد.

کوتاکو پیگیر خبر شد و از سخنگوی سونی در این ارتباط سوالی پرسید اما آن ها گفتند که به شایعات و حدسیات پاسخی نمی دهند.

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 218 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 12:31

کمپانی Baidu بزودی اتومبیل های خودرانش را در ایالات متحده آزمایش می کند

کمپانی غول تکنولوژی و چینی Baidu مدتی است که از برنامه های خود برای عرضه اتومبیل های خودران تا سال 2018 خبر می دهد. برای تحقق هرچه بیشتر این هدف، کمپانی چینی قصد دارد تا که اتومبیل های بدون راننده اش را به جاده های ایالات متحده آورده و آن ها را مورد آزمایش و بررسی قرار دهد.

خبر آوردن اتومبیل های خودران به آمریکا از سوی اندرو ان جی، محقق ارشد Baidu اعلام شد و وی خاطر نشان کرد که از این پس به کمک تک سنتر Baidu واقع در سیلیکون ولی، ارتباط تنگاتنگی با دولت ایالات متحده برقرار خواهد شد. دفتر Baidu در سلیکون ولی، زیر نظر ان جی اداره می شود و کارمندان آن وظیفه دارند روند توسعه اتومبیل های خودران را بهبود بخشند.

Baidu برای اولین بار در سال 2014 میلادی از برنامه های خود برای ورود به عرصه اتومبیل های خودران پرده برداشت. سال گذشته، کمپانی مورد بحث توانست در مسیری 19 مایلی، اولین اتومبیل BMW 3 خودران خود را با موفقیت آزمایش کند. هدف نهایی چینی ها آن است که تا سال 2018، اتوبوس های خودران را وارد چرخه حمل و نقل عمومی کشور اژدهای سرخ کنند.

مضاف بر این، ان جی به یکی از کمیته های سنای ایالات متحده پیشنهاد کرده که اپلیکیشنی برای موبایل های هوشمند توسعه دهند تا ارتباط با اتومبیل های خودران، به شکلی بهتر صورت گیرد. یکی از ویژگی های این اپلیکیشن به عنوان مثال می تواند آن باشد که مسیرهای حرکت اتومبیل به تیم های ساخت و ساز اعلام شود تا از اختلال در حرکت آن جلوگیری به عمل آید.

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 259 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 11:26

بررسی دیجیاتو: LG K10

ال جی در نمایشگاه CES 2016 با دو تلفن حضور پیدا کرد. همه انتظار داشتیم که این شرکت، سری موبایل های G Flex خود را به روز رسانی کند اما به جای آن، شاهد معرفی دو تلفن جدید K7 و K10 بودیم که K7 موبایلی اقتصادی و K10 موبایلی میان رده است.

K10 قصد دارد امکانات قابل توجهی را با قیمتی پایین ارائه کند و بارزترین ویژگی آن، طراحی اش محسوب می شود که از G3 و G4 الهام گرفته شده است. اگر خاطرتان باشد، سامسونگ طراحی خمیده گلکسی اس 3 را «الهام گرفته از طبیعت» می دانست. اکنون رقیب هموطن سامسونگ به سراغ طبیعت رفته و استفاده از منحنی ها را در این تلفن به اوج رسانده است. ال جی حتی از نمایشگر خمیده محدب 2.5D در آن استفاده کرده که دیدن چنین مشخصه ای در یک تلفن میان رده، قابل توجه است.

با بررسی دیجیاتو همراه باشید تا ببینیم آیا ال جی می تواند شما را به خریدن موبایل جدیدش ترغیب کند یا خیر.

طراحی

_MG_3126

ال جی در طراحی K10 از طراحی G3 و G4 استفاده کرده و آن را کمی تغییر داده است. دیدن چنین ظاهری در یک موبایل میان رده، جای خوشحالی دارد. بار اول که K10 را می بینید، باور نمی کنید یک میان رده است و فکر می کنید با یک موبایل رده بالای نسبتاً گران طرف هستید.

در این موبایل از منحنی ها به بهترین شکل استفاده شده است. گوشه های دستگاه گرد هستند و لبه های کناری منحنی طراحی شده اند تا در دست گرفتن موبایل راحت باشد. K10 از نمایشگر خمیده محدب 2.5D نیز بهره می برد. شیشه نمایشگر انحنای ملایمی دارد که در کناره های دستگاه با انحنای بدنه در یک راستا قرار می گیرد. این هماهنگی، ارگونومی آن را به اوج می رساند و در دست گرفتن K10 حس خیلی خوبی به شما می دهد، انگار که یک سنگ زیبای صیغل داده شده را در دست گرفته باشید.

_MG_3134

موبایل جدید ال جی کیفیت ساخت مطلوبی نیز دارد و با این که بدنه آن پلاستیکی است، حس یک موبایل با کیفیت و خوش ساخت را به شما می دهد. درب پشتی K10 بافت ریزی دارد که بر زیبایی آن افزوده است. ویژگی مثبت دیگر آن، این است که خش بر نمی دارد و اثر انگشت و لکه را هم جذب نمی کند. بنابراین می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید و بدون تهیه کردن قاب محافظ، از در دست گرفتن K10 لذت ببرید.

جلوی موبایل کاملاً خلوت است و هیچ دکمه ای وجود ندارد. ال جی همچون قبل، توانایی ویژه اش در کاهش حاشیه نمایشگر را بار دیگر در این تلفن نشان داده به طوری که حدود 71 درصد از مساحت جلوی دستگاه به نمایشگر آن اختصاص دارد و شاهد حاشیه های کمی در کناره ها و بالا و پایین نمایشگر هستیم. همین مسأله باعث می شود ابعاد K10 با وجود نمایشگر نسبتاً بزرگ 5.3 اینچی اش کوچک باشد و بتوانید به راحتی با آن کار کنید.

_MG_3233

K10 ابعادی معادل 146×74.8 میلی متر دارد، وزن آن موبایل برابر 142 گرم و ضخامتش برابر 8.8 میلی متر است. البته به دلیل باریک شدن بدنه در کناره ها، وقتی موبایل را در دست بگیرید، حتی باریک تر هم به نظر می رسد.

در پشت دستگاه، مثل همیشه شاهد حضور دکمه های فیزیک پاور و کنترل صدا هستیم که زیر دوربین 13 مگاپیکسلی آن قرار گرفته اند. البته ال جی در پرچمدار جدیدش یعنی G5، سنت شکنی کرده و دکمه ها را به کنار دستگاه منتقل کرده است. اما از آنجا که K10 پیش از G5 معرفی شده، این دکمه ها همچنان در پشت دستگاه قرار دارند.

_MG_3120

به نظر ما ال جی در طراحی K10 موفق عمل کرده و همه چیز را به بهترین شکل در کنار هم قرار داده است. طراحی این موبایل هر کسی را به سمت خود جذب می کند؛ مخصوصاً رنگ مشکی آن که مرز بین نمایشگر و بدنه در آن مشخص نیست. طراحی این موبایل وقتی خودش را بیشتر نشان می دهد که متوجه می شویم K10 یک میان رده با قیمت پایین است.

K10 در رنگ های مشکی و سفید عرضه شده است.

نمایشگر

_MG_3112

K10 از یک نمایشگر 5.3 اینچی IPS بهره می برد. این نمایشگر دارای رزولوشن 1280×720 است که در ابعاد یک نمایشگر 5.3 اینچی، تراکمی معادل 277 پیکسل در هر اینچ را فراهم می کند. اینجاست که باید بگوییم: تراکم هست، ولی کم است. بنابراین موقع خواندن متون ریز احتمالاً مجبور خواهید شد تصویر را بزرگنمایی کنید.

نمایشگر K10 از کیفیت خوبی در نمایش تصاویر برخوردار است و رنگ ها را پویا و با طراوت نشان می دهد. همچنین کنتراست بالایی دارد و رنگ مشکی را با خلوص زیادی نشان می دهد به طوری که گاهی اوقات مرز نمایشگر با حاشیه آن را گم می کنید. البته خمیده بودن شیشه نمایشگر و پنل TFT آن، زاویه دید نمایشگر را تحت تأثیر قرار داده و نمی توانید از هر زاویه ای به آن نگاه کنید.

_MG_3237

این نمایشگر از فناوری In cell برخوردار است. با استفاده از این فناوری، پنل نمایشگر و حسگر لمسی آن با هم ادغام می شوند که ضمن کاهش ضخامت پنل نمایشگر، سرعت پاسخگویی حسگر لمسی را نیز افزایش می دهد.

نمایشگر K10 از پوشش گوریلا گلس 3 بهره می برد که از استحکام مناسبی برخوردار است. خمیده بودن آن نیز استحکام پوشش نمایشگر در برابر ضربه را افزایش می دهد. البته در هر صورت توصیه ما این است که از خریدن برچسب محافظ نمایشگر غافل نشوید.

_MG_3235

حداکثر نور نمایشگر حدود 400 نیت است که نور نسبتاً قابل قبولی برای خوانایی نمایشگر زیر نور مستقیم خورشید فراهم می کند. K10 حسگر نور نیز دارد و متناسب با نور محیط، نور نمایشگر را تنظیم می کند.

نرم افزار

1 (2)

K10 با اندروید 5.1 عرضه شده اما به روز رسانی اندروید 6 نیز برای آن ارائه گردیده است. این موبایل از رابط کاربری مشابه G4 یعنی LG UX 4.0 بهره می برد. البته قابلیت های آن محدودتر شده اند اما از آنجایی که این رابط کاربری قابلیت چندان خاصی ندارد، نبودشان نیز چندان احساس نمی شود. اما اصلی ترین قابلیت موبایل های ال جی یعنی قفل ضربه ای Knock On در اینجا فراموش نشده و می توانید با زدن ضربات مشخصی به نمایشگر، قفل آن را باز یا بسته کنید.

2 (2)

رابط کاربری K10 ساده و خلوت است و از این نظر شباهت زیادی با اندروید خالص دارد. البته فضای آن به خاطر آیکن های کارتونی و منوهایش، رنگارنگ تر است. تنها اپلیکیشن خاصی که به صورت پیش فرض روی K10 وجود دارد، QuickMemo+ ال جی است که اپلیکیشن خوبی برای یادداشت برداری محسوب می شود. همچنین در این رابط کاربری به کیبورد ال جی نیز دسترسی خواهید داشت که از سوایپ و فرهنگ لغت داخلی نیز پشتیبانی می کند.

دوربین

_MG_3129

دوربین K10 از نظر مشخصات و رابط کاربری، شباهت های زیادی به G3 دارد. دوربین اصلی آن در مدل LTE که در اختیار ما بود، 13 مگاپیکسل با گشودگی f/2.2 است و در مدل 3G برابر با 8 مگاپیکسل. دوربین جلوی آن نیز در مدل LTE برابر 5 مگاپیکسل  با گشودگی f/2.4 است و در مدل دیگر برابر با 8 مگاپیکسل. دوربنی K10 در همه مدل ها توانایی فیلم برداری Full HD را دارد.

رابط کاربری دوربین کاملاً همانند G3 طراحی شده؛ ساده و خلوت. خوبی اش این است که کار کردن با دوربین خیلی راحت می شود و بدی آن این است که به هیچ تنظیماتی دسترسی ندارید. فقط می توانید بین نسبت های تصویر 4:3، 16:9 و 1:1  (مربعی) و فیلم برداری HD یا Full HD انتخاب کنید.

از قابلیت های دوربین می توان Gesture shot را نام برد. در این حالت، می توانید با مشت کردن دست خود، عکس سلفی بگیرید. همچنین اگر در محیط کم نوری باشید، با فعال کردن فلش دوربین جلو، نمایشگر با تاباندن نور زیاد، نقش فلش را بازی می کند. قابلیتی که در آیفون هم شاهد آن هستیم اما به شکل دیگری.

cam (2)

لازم به ذکر است که جدای از کارکرد متفاوت این قابلیت در موبایل های دو شرکت، ال جی در این حرکت پیش قدم بوده است و نباید هیچ یک را به کپی از دیگری متهم کرد. در ال جی تصویر زنده دوربین کوچک می شود و درون یک کادر پر نور قرار می گیرد که همواره نور می دهد. اما در آیفون فقط در لحظه عکاسی نور زیاد می شود.

قابلیت عکس برداری با دستور صوتی هم وجود دارد. مثلاً با گفتن Cheese می توانید به دوربین بگویید عکس بگیرد. این قابلیت علاوه بر حالت سلفی، در حالت عکس برداری معمولی هم کاربرد دارد. اما قابلیتی که جای خالی آن به شدت احساس می شود، حالت HDR است. بنابراین ممکن است گاهی تصاویرتان در شرایط نوری خاص، تیره شود.

اما برسیم به کیفیت تصاویر دوربین. کیفیت تصاویر خوب است و K10 نه تنها از هم رده های خودش بالاتر قرار می گیرد، بلکه از نظر کیفیت (نه قابلیت ها) می تواند بعضی از موبایل های بالاتر از خودش را هم به چالش بکشد. جزئیات و نور تصاویر (به جز شرایطی که به HDR نیاز دارد) در حد مطلوبی قرار دارد و می توانید تصاویر زیبایی با این دوربین ثبت کنید. برای عکاسی در محیط های کم نور نیز این دوربین به فلش LED مجهز شده است. کیفیت و نور تصاویر در محیط های کم نور نیز قابل قبول است.

دوربین جلو نیز کیفیت خوبی دارد اما LG بیشتر روی رزولوشن 5 مگاپیکسلی آن تمرکز داشته زیرا جزئیات تصاویر خوب است اما در جذب نور به خوبی دوربین جلو نیست و گاهی تصاویر تاریک یا نور زده می شوند.

سخت افزار

_MG_3232

K10 در مدل های مختلفی با چیپست های اسنپدراگون کوالکام (مدل های سری K420) و مدیاک (مدل های سری K430) عرضه شده که پردازنده، رم و گرافیک متفاوتی دارند. مدلی که در اختیار ما قرار داشت، از چیپ مدیاتک MT6753 برخوردار بود. این چیپ به پردازنده 64 بیتی 8 هسته ای Cortex-A53 با فرکانس 1.3 گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی Mali-T720 مجهز و از 2 گیگابایت رم برخوردار است.

چنین سخت افزاری برای انجام کارهای روزمره مثل وب گردی، تلگرام بازی، عکس گرفتن، موسیقی گوش دادن و کارهایی از این قبیل کاملاً جواب می دهد اما نباید انتظار کارهای سنگین از آن داشته باشید. بنابراین چندان روی آن برای بازی های سه بعدی سنگین حساب نکنید. اما می توانید بازی های سه بعدی سبک تر مثل Temple Run را به راحتی روی آن اجرا کنید.

bench (2)

عملکرد سخت افزار در داخل سیستم عامل خوب است و جا به جایی در منوها روان و بدون لگ صورت می گیرد. اپلیکیشن ها نیز با سرعت بالایی اجرا می شوند و در کل می توان عملکرد سخت افزاری LG K10 را در رده خودش رضایت بخش دانست. بنچمارک آنتوتو با امتیاز حدود 36000 نیز بیانگر این موضوع است. K10 دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی است و امکان افزایش آن با کارت حافظه تا 32 گیگابایت نیز وجود دارد.

صدا

_MG_3131

تنها اسپیکر K10 در پشت آن قرار دارد. کیفیت صدای این اسپیکر بالا است اما حجم صدای بسیار کمی دارد. محل قرارگیری این اسپیکر به گونه ای است که وقتی موبایل را در دست می گیرید یا آن را روی سطح قرار می دهد، حجم صدای اسپیکر کمی افزایش پیدا می کند چون صدا جهت دهی می شود. اما باز هم کم است.

_MG_3255

برویم به سراغ هندزفری. در جعبه K10 یک جفت هندزفری معمولی قرار دارد که استفاده از آن را چندان پیشنهاد نمی کنیم چرا که از نظر کیفیت ساخت، کیفیت صدا و راحتی، رضایت بخش نیست. البته انتظار بیشتری هم نمی توان داشت. فراموش نکنید که چه قدر دارید هزینه می کنید.

امکانات ارتباطی

_MG_3230

LG K10 جزو معدود میان رده هایی در این محدوده قیمت است که از شبکه 4G LTE پشتیبانی می کند و همین ویژگی آن را متمایز می سازد. این موبایل در مدل دو سیم کارته نیز عرضه شده و از سیم کارت نانو پشتیبانی می کند. صدای شما با داشتن دو میکروفون که یکی به عنوان نویز گیز عمل می کند، شفاف منتقل می شود اما صدای اسپیکر مکالمه در محیط های شلوغ کم است. از دیگر امکانات ارتباطی K10 می توانیم بلوتوث 4.1 و NFC را نام ببریم.

باتری

_MG_3139

ال جی معمولاً در زمینه باتری خوش نام است. اینجا هم با K10 عملکرد خوبی از خود نشان داده است. این موبایل به یک باتری 2300 میلی آمپری مجهز شده که با یک بار شارژ کامل می تواند 2 روز شما را همراهی کند. البته پردازنده کم مصرف و نمایشگر 720p آن نیز در این ماندگاری تأثیر به سزایی دارند.

خوشبختانه درب پشتی K10 باز می شود و باتری آن قابل تعویض است. بنابراین اگر 2 روز ماندگاری باتری و حتی فعال کردن حالت Battery saver جواب نداد، می توانید یک باتری اضافه برای موقع ضروری تهیه کنید.

جمع بندی

_MG_3108

ال جی نشان داده که می توان موبایلی ساخت که طراحی خوب، کیفیت بالا و امکانات مناسب، همه را یک جا با هم ارائه کرد. از جمله ویژگی های مثبت K10 می توانیم به نمایشگر خوب، دوربین با کیفیت، سخت افزار مناسب، طراحی زیبا و پشتیبانی از LTE اشاره کنیم. چنین قابلیت هایی در این رده قیمت، K10 را به یک گزینه وسوسه انگیز تبدیل می کنند. هواوی 4X و P8 Lite جدی ترین رقبای K10 هستند اما پشتیبانی نرم افزاری ضعیف هواوی باعث می شود K10 گزینه برتر باشد.

LG K10 مدل دو سیم کارته K430 (چیپ مدیاتک) با قیمت 630 هزار تومان به فروش می رسد.

_MG_3253

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 241 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 3:51

سونی: مردم فکر می کردند دیوانه ایم که می خواهیم کنسول بسازیم

شنیده اید می گویند برای چشیدن طعم شیرین موفقیت باید ابتدا تلخی شکست را تجربه کرد؟ شاید با دیدن این گونه جملات آنان را شعاری بیش نخوانید اما با کمی دقت در عملکرد انسان ها یا کمپانی ها، به خوبی متوجه می شویم که برخی شعارها، از دید بعضی ها، نیز می توانند رنگ و بوی واقعیت به خود بگیرند. اصلا چرا راه دور برویم، مسیر موفقیت بخش گیمینگ سونی خود تداعی کننده جمله ابتدایی است.

پس از شکست پروژه مشترک سونی و نینتندو در ساخت کنسول، این شرکت تصمیم می گیرد تا خودش یک پلتفرم تولید کند که نتیجه آن کنسولی با نام PlayStation بود. اکنون رئیس شعبه آمریکایی سونی در جدیدترین بلاگ کست پلی استیشن [فایلی ویدیویی یا صوتی مانند پادکست که در یک وبلاگ منتشر می شود] جزییات جدیدتری از اتفاقات آن زمان فاش کرد.

بر اساس گفته Shawn Layden، دوران تولید پلی استیشن 1 در کنار لذت های خود واقعا سخت بود. وی اذعان داشت فارغ از فشارهای بیرونی پیرامون تصمیم سونی برای حضور در بازار کنسول ها، وضعیت دفتر شرکت نیز می توانست نمک روی زخم باشد. او در این رابطه گفت:

دوران سختی بود. بخش بازاریابی، فروش، مالی و توسعه محصولات همه در یک طبقه بودند. از طرفی هم مردم ما را دیوانه می خواندند، چون می خواستیم وارد عرصه ای شویم که نینتندو و سگا در آن پادشاهی میکردند.

اگر پیرامون نسل کنسول ها اطلاعات داشته باشید، حتما می دانید تا قبل از عرضه پلی استیشن 1، شرکت های نینتندو و سگا افسار این بازار را در دست داشتند. نینتندو تا قبل از کنسول اولیه سونی توانسته بود با NES و SNES محبوبیت بسیار زیادی میان بازیکنان کسب کند. از طرف دیگر نیز کمپانی سگا با Sega Genesis و شخصیت دوست داشتنیش یعنی سونیک همین وضعیت را داشت.

playstation-1

البته خود کارمندان سونی نیز می دانستند که ورود به عرصه گیمینگ یک ریسک بزرگ خواهد بود. بنابر گفته شاون لیدن، آنان قبل از عرضه پلی استیشن 1 در دو نظریه اتفاق نظر داشتند: یکی دیوانگی در ورود به عرصه گیمینگ و دیگری هم بهترین استفاده از قدرت سی دی و دیسک گردان ها [تکنولوژی نو ظهور آن دوره].

با وجود این که ظهور سی دی به طور کامل جهان کسب و کار را تغییر داد و کنسول هایی نیز قبل از پلی استیشن سعی کردند از آن استفاده نمایند، اما به دلیل مشکلاتی مانند گرانی هیچ کدام موفقیت های چندانی به دست نیاوردند. از طرفی هم در زمان مشخص، نسخه های بیشتری از یک سی دی می توانست نسبت به کارتریج ها تولید کرد.

به عنوان نمونه اگر در مدت هفت روز برای یک بازی کارتریجی قابلیت ساخت حدود 150 هزار نسخه بود اما این تعداد برای یک بازی که روی دیسک است، چندین برابر می توانست باشد. پس قبول ریسک از سوی سونی طبیعی بود. البته مشکلات بزرگ سونی تنها به این موارد محدود نمی شدند. لیدن در ادامه صحبت های خود اذعان داشت که در آن زمان ما فکر کردیم چگونه باید بازی های غربی را در شرق منتشر کنیم.

چون ژاپن یک بازار بسیار مهم برای سونی بوده و پیدا کردن مخاطب برای بازی های غربی کار ساده ای به نظر نمی رسید. اما خوب، سونی بالاخره توانست با تمهیداتی از زیر بار این مسئولیت سنگین نیز موفق بیرون آید. به اعتقاد لیدن نیز اولین بازی غربی محبوب در ژاپن Formula 1 بود.

در نهایت نیز پلی استیشن 1 تبدیل به اولین کنسولی شد که فروشش به بیش از 100 میلیون دستگاه رسید. به عقیده لیدن بزرگترین دلایل موفقیت پلی استیشن دو چیز بودند: خلاقیت و نحوه بیزینس. شاید برایتان جالب باشد بدانید یکی از بزرگترین نکات قوت کنسول سونی به استفاده درست از سی دی بر می گشت.

SONY-NINTENDO

نمایی از کنسول اولیه سونی که هیچ گاه عرضه نشد. این کنسول قابلیت خواندن کارتریج و سی دی را داشت.

در صحبت های بالا خواندید که سونی و نینتندو در حال ساخت کنسولی مشترک بودند. این خبر را بهانه می کنیم تا توضیحات بیشتری پیرامون این اتفاق دهیم. پس از توافقات، این دو شرکت قرار دادی می بندند که در بطن آن عنوان شده بود سونی باید یک سی دی رام [CD-ROM] برای Super NES ساخته و به نینتندو در تولید مدل جدیدی از این کنسول را با نام SNES-CD [با نام های Nintendo Play Station یا Super Disc نیز شناخته می شوند] کمک کند؛ وسیله ای که علاوه بر کارتریج، از سی دی نیز پشتیبانی نماید.

علاوه بر این خود سونی نیز می تواست کنسولی بسازد تا بازی های SNES و SNES-CD را اجرا نماید. بنابراین این شرکت از سال 1988 کار خود را آغاز کرده و سرانجام در سال 1991 از کنسولش با نام Play Station [دقت کنید فاصله است بین دو کلمه] پرده برداری می کند. اما یک روز بعد پس از رونمایی پلی استیشن، اتفاقی باعث می شود تا صنعت گیمینگ بهت زده گردد.

در حالی که خیلی ها منتظر بودند آن روز نینتندو پیرامون همکاری خود با سونی و مدل جدید کنسولش صحبت کند اما این شرکت در خبری غافل گیر کننده اعلام می نماید با کمپانی فیلیپس وارد مذاکرات شده. همین عامل و اتفاقاتی که گفتن آنان از حوصله این خبر به دور است، باعث می گردد تا سونی تحقیقات خود را در زمینه ساخت کنسولی با نام Playstation صرف کند.

نینتندو نیز Nintendo 64 را می سازد. البته این نکته را نیز بگوییم که نینتندو در کنسول جدید خود به جای سی دی از کارتریج مخصوصی استفاده نمود که بعد ها به دلیل کم حجم بودن مشکلاتی را گریبان گیرش کرد.

Robinson-The-Jouey-Image

عنوان Robinson: The Jouey که توسط استودیو کرایتیک، خالق کرایسیس، ساخته شده و قرار است برای پلی استیشن VR عرضه شود. تصور تجربه این عنوان روی هدست های واقعیت مجازی، به جای هیجان فرد را می ترساند!

با وجود تمامی این صحبت ها لیدن در گفت و گویش، پیرامون نمایشگاه های پیش رو و هدست واقعیت مجازی سونی نیز اطلاعات جدیدی ارائه داد. به گفته وی، او از سه ماه گذشته در حال آماده سازی خود برای کنفرانس E3 شرکت سونی است تا بهترین عملکرد ممکن را در این نمایشگاه داشته باشد.

با توجه به کنفراس های موفق سونی در سال گذشته، انتظارات از این شرکت در E3 امسال بالاست. البته معمولا خود بینندگان هم خواهان سورپرایز های زیادی در این نمایشگاه هستند. تاکنون نیز شایعات گوناگونی مبنی بر معرفی قسمت جدید God of War به گوش می رسد.

از طرفی استودیو Bend، خالق سری محبوب سایفون فیلتر، همچنان از عنوان بعدی خود رونمایی نکرده. علاوه بر این، امکان کاهش قیمت پلی استیشن 4 یا حتی معرفی مدل جدید این کنسول نیز وجود دارد. البته قبل از E3 همه نگاه ها به سمت نمایشگاه GDC بود تا ببینند سرانجام سونی هدست واقعیت مجازی خود با نام پلی استیشن VR را چگونه قیمت گذاری می کند. با توجه به قیمت 400 دلاری، حالا می توان اندکی به آینده امیدوارتر بود.

با توجه به این که سونی در گذشته اعتراف کرده بود پلی استیشن VR از آکیلس ریفت ضعیف تر است، باید دید آنان چگونه با پشتیبانی نرم افزاری و قیمت پایین این خلا را پر می کنند. البته فروشگاه گیم اسپات در گذشته اعلام کرد که بهترین لانچ تایتل هدست های واقعیت مجازی [مقصود بازی هایی که در زمان عرضه دستگاه منتشر می شوند] برای پلی استیشن VR خواهد بود.

اما با تمام این صحبت ها و انتظاراتی که برای تکنولوژی مورد بحث کشیده می شود، آیا هدست های واقعیت مجازی می توانند جا پای خود را در صنعت گیمینگ پیدا کرده و به سرنوشت کینکت یا موو دچار نشوند؟ پاسخ لیدن پیرامون این موضوع مثبت است.

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 290 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 3:51

ایالات متحده واردات هاوربوردهای ساخته شده براساس پتنت کمپانی Segway را ممنوع کرد

بعد از جمع آوری چیزی بالغ بر 16 هزار هاوربورد در ماه نخست میلادی به دلیل استفاده از علامت های تجاری قلابی، کمیسیون تجارت بین الملل ایالات متحده، حالا قوانین سفت و سخت تری برای واردات تخته های تعادلی به خاک این کشور قائل شده است. این کمیسیون، به تازگی واردات هاوربردهای سخت شده براساس پتنت های کمپانی Segway را ممنوع اعلام کرده که در اصل، بخش عمده ای این محصولات را در بازار تشکیل می دهند.

برخلاف آن چه ممکن است تصور کنید، ممنوعیت واردات این هاوربردها هیچ ارتباطی به مشکلاتی نظیر آتش گرفتن و یا منفجر شدن ندارد، بلکه بنابر پتنت ثبت شده از سوی Segway، هر محصولی که از پتنت شماره 8830048 (یکی از صدها و بلکه هزاران پتنت Segway) استفاده کرده باشد، اجازه ورود به آمریکا را ندارد.

در بیانیه کمیسیون تجارت بین الملل ایالات متحده آمده که Segway به طور دقیق، از 13 کمپانی یاد کرده به گفته آن ها، از قوانین مالکیت پتنت ثبت شده در سال 2014 تخطی کرده اند. از جمله این کمپانی ها می توان به Robstep Robot ،Shezhen INMOTION Technologies ،Freego USA و EcoBoomer اشاره کرد.

همان طور که از نام کمپانی ها نیز پیداست، اکثر این هاوردبردهای تعادلی از طریق کشور چین به ایالات متحده وارد می شوند. وب سایت ArsTechnica نوشته که باراک اوباما، رییس جمهور ایالات متحده 60 روز فرصت دارد تا موافقت یا مخالفت خود با ممنوعیت ورود این محصولات از سوی کمیسیون تجارت را اعلام کند؛ اما دلیلی وجود ندارد که وی، با این اقدام مخالفت ورزد.

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 294 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 3:51

خبرنامه