یکی از مهمترین مولفههای عناوین جهان باز، طراحی ماموریتهای آن است. بازیکنان زمان زیادی را صرف انجام مراحل اصلی میکنند و این ماموریتها شالوده اصلی بازی را تشکیل میدهند.
کمپانی راکستار که یکی از سردمداران این سبک محسوب میشود، در تمامی عناوین جهان بازی که عرضه کرده به این اصل واقف بوده و نه تنها در جیتیای، بلکه در Bully و Red Dead Redemption هم در طراحی اکثر مراحل وسواس زیادی به خرج داده است. اما یکی از ماموریتهای سنآندریاس از این قاعده مستثنی بوده و به هیچ عنوان نمیتوان وجود آن را توجیه کرد.
همهچیز از یک اسباب بازی شروع شد
اگر نگاهی به کل ماموریتهای سری جی تی ای بیندازیم، متوجه تنوع بسیار بالای آنها میشویم. از کشتن فروشندههای مواد مخدر و دزدیدن اتومبیلهای لوکس گرفته تا انجام حرکات یوگا و مسابقه دو، همه و همه در این فرانچایز دیده شدهاند.
اما همه این ماموریتها را نمیتوان از نظر کیفی یکسان در نظر گرفت. برخی از آنها اصلاَ در حد و اندازه جیتیای نیستند و از ابتدا نباید در بازی قرار میگرفتند. اما یکی از مراحل سنآندریاس آنقدر غیر استاندارد است که راکستار در پورتهای بعدی تصمیم گرفت آن را تغییر دهد.
در سنآندریاس، با جوانی به نام زیرو مواجه میشوید که صاحب یک مغازه فروش وسایل کنترل از راه دور است. مشکل وی این است که کار و بارش با رکود روبرو شده. شما در نقش سی جی، شخصیت اصلی بازی، میتوانید برای کمک به زیرو، در مغازه سرمایهگذاری کنید.
با این کار، انجام یک سری ماموریت را میتوانید عهدهدار شوید که بیاغراق، همه آنها بد هستند اما یکی از آنها به نام Supply Lines از دید بسیاری، بدترین تجربه در سری جیتیای را برای بازیکنان رقم میزند.
دستورالعمل ساده به نظر میرسد. یک هواپیمای کوچک را از راه دور کنترل کن و چند هدف که بارکلی، رقیب زیرو صاحب آنهاست را از بین ببر.
اما این فقط ظاهر ماجراست. اگر به انجمنهای گیمینگ و راهنمایی پیشبرد بازیها سری بزنید، با پستهایی مواجه میشوید که کاربران از ابتدای عرضه بازی تا همین اواخر در مورد ناتوانیشان در اتمام ماموریت منتشر کردهاند.
بسیاری از بازیکنان قید آن را زده و به ادامه دادن خط داستانی پرداختهاند؛ چرا که خوشبختانه بدون طی کردن مراحل مربوط به زیرو هم، به پایان رساندن بازی ممکن است.
هواپیمایی که برای سقوط ساخته شده است
دلایل مختلفی دست به دست هم دادهاند تا Supply Lines غیرممکن شود. یکی از آنها، کنترل افتضاح هواپیما و پایدار نبودن آن در هواست. مورد دیگر، بیش از حد قوی بودن دشمنان است. شما در این ماموریت با افرادی مواجه میشوید که همگی مسلسل دستی دارند و به راحتی و با چند شلیک میتوانند هواپیما را نابود کنند. اما دلیل مهمتری وجود دارد و آن هم تمام شدن سوخت است.
حتی اگر در کنترل از راه دور ماهر شوید و از دست گلولههایی که به سمتتان روانه میشوند در امان بمانید، این محدودیت زمانی ناشی از میزان کم سوخت است که زمینگیرتان خواهد کرد. طاقت فرسا بودن این ماموریت باعث شد راکستار کم شدن سوخت را تنها وابسته به برخورد هواپیما و موانع کند. در نتیجه، بازیکنان میتوانند بدون محدودیت زمانی کارشان را انجام دهند.
حتی با اعمال این تغییر، سازندگان بازی میدانستند که طراحی این مرحله از بازی هنوز افتضاح است. بنابراین تصمیم گرفتند در پورتهای جدیدتر روی ایکس باکس ۳۶۰ و موبایل، مخزن سوخت را بزرگتر در نظر بگیرند. این تغییر نهایی انجام ماموریت را باز هم آسانتر ساخت اما از خستهکننده بودن آن چیزی کم نکرد.
Supply Lines آنقدر بد طراحی شده که حتی دیوید کراس (David Cross)، صداپیشه شخصیت زیرو، از ناتوانیاش در به پایان رساندن آن گلایه و آزاردهنده و غیرممکن توصیفاش کرده است.
منبع: Kotaku
.کپی شد https://vgto.ir/7l
دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید
برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 379 تاريخ : شنبه 30 فروردين 1399 ساعت: 21:22